Artykuł
Godziny pracy Pedagoga szkolnego w 2024/2025
mgr Aneta Salamończyk
Poniedziałek 13.10-15.10 (2 godz.)
Wtorek 11.20-14.15 (3 godz.)
Środa 11.20 - 12.20 (1 godz.),
Piątek 11.20 -13.20 (1 godz.)
DO PEDAGOGA SZKOLNEGO MOŻE PRZYJŚĆ KAŻDY, KTO MA JAKIŚ KŁOPOT, A NIE POTRAFI SOBIE Z NIM SAMODZIELNIE PORADZIĆ.
Zwróć się do pedagoga szkolnego, gdy :
- Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny
- Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
- Masz problemy rodzinne
- Znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej
- Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
- Chciałbyś pomóc innym, lecz nie wiesz, w jaki sposób
- Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
- Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić
Zasady pedagogiczne obowiązujące pedagoga szkolnego:
1.Zasada dyskretnej opieki, która wynika z prawa dziecka do godności osobistej i szczególnej właściwości okresu dojrzewania jaką jest nadwrażliwość na naruszenie prywatności. Pedagog zawsze stara się być taktowny, unika ostentacyjnego udzielania pomocy, okazywania litości, by nie zawstydzić lub upokorzyć.
2.Zasada odpowiedzialności za pełny rozwój każdego ucznia, bo każde dziecko jest najwyższą wartością. Pedagog stara się poznać indywidualne możliwości każdego ucznia, jego warunki rodzinne, społeczne i wiedzę tę wykorzystuje organizując proces wychowania.
3.Zasada ufności opiekuńczej, która wynika z konieczności wzbudzania w uczniach przeświadczenia, że pedagog jest tą osobą, u której zawsze znajda wsparcie i pomoc. Pedagog stara się, żeby uczniowie widzieli w nim przyjaciela, do którego mogą się zwrócić w każdej sprawie.
4.Zasada podmiotowości ucznia, która wynika z założenia, że dziecko jest podmiotem wszystkich działań. Pedagog stara się wyrabiać u uczniów poczucie odpowiedzialności za siebie i swoich kolegów.
5.Zasada bezwzględnej walki z zagrożeniami rozwoju uczniów. Rola pedagoga wymaga ogromnego wyczulenia na wszelkie nieprawidłowości, wypaczenia i deformacje zarówno
w życiu szkolnym, jak i najbliższym środowisku.



